בחירת ספק הקישורים שלכם עשויה להיות החלטה קריטית שתבדיל בין הצלחה מסחררת בקידום האורגני של האתר שלכם לבין כישלון חרוץ שמעבר לעוגמת הנפש גם יעלה לכם לא מעט. אז איך בוחרים ספק קישורים? מה זה אומר בכלל? האם ניתן להסתמך עליו לצרכי קידום אורגני של האתר שלנו ואיפה מתחיל ונגמר התפקיד שלו?
מהו ספק קישורים ומה תפקידו בכוח?
ספק קישורים הוא בעצם גוף המרכז רשימה גדולה של אתרים מהם הוא מוכר שירותי פרסום כתבות וקישורים חוזרים לאתרים המקודמים. לדוגמה: אם יש לכם אתר של חברת קייטרינג שאתם רוצים לקדם בגוגל ומחפשים קישורים לקידום האתר, תוכלו לבדוק אצל ספק הקישורים שלכם את כל האתרים שיש לו בתחום המזון למשל, להזמין כתבה וקישור מאותו אתר ולפרסם שם את האתר שלכם עם קישור חוזר אליו. תפקידו של הספק הוא פשוט לפרסם את הכתבה עבורכם באתרים הרלוונטיים שהוא מאפשר פרסום בהם. אם אתם מחפשים שירותי קידום אורגני מלאים תצטרכו לפנות אל חברת קידום אורגני.
הפרמטרים שנבחן לפיהם את ספק הקישורים שלנו
- מגוון האתרים – ראשית אתם רוצים לבדוק שיש לכם מעוף לעבודה עם אותו ספק. ייתכן ותמצאו אדם שיש לו 5-10 או אפילו 20 אתרים בבעלותו, שזה בהחלט הרבה לאדם ממוצע, ולעתים גם ליזם הממוצע, אולם ברשימה כזו אין מספיק מבחר של אתרים וסביר להניח שמלבד כמה קישורים בודדים לכל היותר לא תוכלו להסתמך על אותו ספק לאורך זמן.
- איכות האתרים – קניית קישורים איננה מסתכמת רק בבחירת אתר רלוונטי אלא גם באיכות האתר. אם אתם קונים קישור מאתר חדש שבעצמו אין לו עדיין כוח ואמינות בגוגל, אותו קישור יוכל להיות טוב לכם רק לצורך שמירה על תמהיל קישורים טבעי ומגוון. שזה בסדר וזה חשוב, אך מהקישור הזה אל תצפו לקדם אתכם משמעותית במנוע החיפוש.
- מחיר הפרסום – לבסוף גם המחיר עשוי לשחק תפקיד חשוב, שכן קישורים הם לא דבר זול וצריך להתנהל חכם בכל הקשור לעלויות הקישורים. כדאי לנצל מבצעים, לרכוש חבילות קישורים מראש ולשמור על איזון בין איכות הקישור לבין העלות שלו.