קישורים הם חלק חשוב מאוד מהליך הקידום האורגני של האתר שלכם. בין אם יש לכם ניסיון בקידום אורגני או שאתם מתחילים בתחום, אתם תבינו במוקדם או במאוחר את החשיבות של הקישורים האיכותיים והנכונים שתייצרו לאתר שלכם וכיצד הם ישפיעו על מיקום האתר שלכם בגוגל. קניית קישורים היא הדרך הטובה ביותר לייצר קישורים באופן שבו יש לכם שליטה על האתרים המקשרים, על תדירות הקישורים ועל האופן שבו יפורסם הקישור. כיוון שאי אפשר באמת להסתמך על קישורים שייווצרו באופן טבעי בלבד, הרי שאתם בהחלט רוצים ליזום בעצמכם את הקישורים לקידום האורגני של האתר שלכם. אז איך עושים זאת נכון? הינה מדריך קצר למתחילים.
#1 – ראשית – כמה קישורים באמת צריך?
השלב הראשון שאתם רוצים לחשוב עליו הוא כמובן כמות הקישורים שאתם רוצים לייצר כל חודש לאתר שלכם. בשורה התחתונה – ככל שיש יותר קישורים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם כך טוב יותר. מאשר עדכוני פינגווין ופנדה של גוגל לפני שנים, החלה גוגל לשים דגש על איכות הקישורים ועל מידת הרלוונטיות שלהם יותר מאשר על כמות הקישורים. לכן דאגו לייצר קישורים טובים ואז ככל שתייצרו יותר כאלה תוכלו להרוויח את הכוח שלהם ולהיווכח בכך בתוצאות החיפוש. כמובן שאתם רוצים לקחת בחשבון תהליך הדרגתי בתחילת הליך הקידום שלכם ולא להפציץ בכמות גדולה של קישורים מהחודש הראשון אם מדובר באתר חדש או אתר שאין לו מספיק מבקרים ולראשונה אתם מתחילים לקדם אותו.
#2 – איך למדוד את איכות האתר המקשר? או במילים אחרות – איך נחליט מאיפה לקשר?
חשוב לבחון גם את איכות האתר המקשר והרלוונטיות שלו לתחום של האתר שלכם. אם מדובר במגזין – האם יש קטגוריה רלוונטית לפרסם בה מאמר עם קישור חוזר לאתר שלכם? בדקו את האתר בכלי חינמי של AHREFS על מנת לבדוק מה הDA של האתר המקשר, כמות קישורים יש לו בעצמו ובאופן כללי הסתכלו האם מדובר באתר מסודר, עם תוכן טוב, מעט פרסומות ויותר ערך לגולשים.
#3 – איזה קישור להוציא ולאיזה עמוד?
לבסוף אתם רוצים לוודא שאתם מקשרים בצורה נכונה. הדרך הטובה ביותר לקשר באופן טבעי לאתר שלכם היא קישור יוצא מתוך מאמר שאתם מעלים לאתר מסוים. כדאי יהיה לגוון גם באופן שבו אתם מוציאים את הקישור. מדי פעם לקשר לעמוד פנימי באתר, מדי פעם לעמוד הבית, להוציא את הקישורים מאנקורים שונים ולעתים אפילו להוציא קישור פתוח.