בניית קישורים היא חלק חשוב מאוד בהליך הקידום האורגני של אתר מסוים בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים גם כן. הדרך לבנות קישורים משתנה בהתאם לאני מאמין של כל מקדם אתרים אך יש קווים מנחים שלפיהם עובדים מקדמים מקצועיים שכדאי ללמוד מהם. כמו למשל בניית קישורים בתדירות נכונה, טבעית והגיונית.
מה הכוונה בניית קישורים בתדירות מסוימת ואיך נקבע מהי התדירות הנכונה?
מילת המפתח בהקשר הזה היא טבעיות. נניח שנפתח חדר בריחה חדש שבקושי הספיקו לבקר בו 20 אנשים בחודש הראשון לפתיחתו. זה לא הגיוני שתקבלו עליו עשרות המלצות מאנשים קרובים נכון? המקסימום שתוכלו להיחשף אליו זה קמפיין פרסום מושקע של בעל העסק שיגרום לכך שתראו את המודעה שלו בכל מקום ומוציא על זה הרבה כסף. כך גם בנוגע לאתר חדש. בתחילת הדרך אתרים חדשים עדיין יהיו עם תוכן בכמות קטנה יחסית וללא מוניטין וותק. לכן, לא הגיוני מבחינת גוגל שאתר חדש יקבל כל כך הרבה המלצות לפתע. מכאן שאתרים חדשים כדאי שיבנו קישורים בהדרגה, 1-2 קישורים בחודש, אולי אפילו 4-5 קישורים החל מהחודש השני והשלישי ואז בהתאם לתקציב שלהם יוכלו להגדיל את כמות הקישורים עם צבירת כמות גדולה יותר של תוכן באתר, ותק ומוניטין. אתרים גדולים שכבר יש להם מוניטין קיים, מחליפים חברת קידום או רוצים לתת בוסט להליך הקידום שלהם, יוכלו להעלות בהדרגה את כמות הקישורים החודשית אך בקפיצות גדולות יותר כיוון שכמות הגולשים באתר שלהם גם גבוהה יותר ולכן הגיוני שתקבלו יותר המלצות מאתר מוכר ופופולרי יותר.
האם יש תדירות נכונה לכל האתרים שכדאי ללכת לפיה?
התשובה היא לא. כמובן שלכל מקדם אתרים יש את האני מאמין שלו לגבי כמות הקישורים החודשית שהוא מספק ללקוחותיו, ויש גם נגזרת של תקציב הלקוח והנתח מתשלום הלקוח לחברת הקידום שהולך לטובת הקישורים, ולכן חבילת קידום גדולה ומקיפה יותר יכולה לאפשר ללקוחות ליהנות מקישורים רבים ואיכותיים יותר. יש לזכור כי לא רק כמות הקישורים היא זו שקובעת אלא גם איכותם.