שאלות תשובות

שאתם שואלים שאלות על שירות בניית קישורים, על שיווק וקידום אורגני אנחנו אוהבים לענות, אז סידרנו לכם כאן עמוד עם השאלות התשובות הנפוצות ביותר, כדי שגם לכם תהיה תשובה זמינה, שאולי תעשה לכם קצת סדר בבלאגן. 

ישנם 3 סוגי קישורים עיקריים: 

  • קישורים פנימיים – אלו קישורים המיועדים לקישור בין עמוד אחד לאחר באתר. חשובים מאוד לקידום. כמות הקישורים תלויה באורך התכנים בעמוד. 
  • קישורים יוצאים – אלו קישורים שאתם מקשרים מתוך האתר שלכם למקור חיצוני. לדוגמה כאשר תרצו להמליץ על מדריך, מאמר או אתר אחר מתוך התוכן שלכם ולקשר אליו.
  • קישורים נכנסים – קישורים הנכנסים מאתר חיצוני לתוך האתר שלכם, בין אם לעמוד הבית או לעמוד פנימי בתוך האתר. אלה חיוניים לצרכי הקידום ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

מאז ומתמיד קישורים היו חלק בלתי נפרד מהליך הקידום האורגני בגוגל. בעבר מקדמי אתרים היו מקשרים מכל מקום אפשרי וכל סוג קישור אפשרי, כולל קישורי ספאם וקישורים סמויים באותו צבע רקע של האתר שהגולשים כביכול "לא יראו אותם" אבל מבחינת הסורקים של גוגל הם יחשיבו אותם כקישורים. לאורך השנים ועם עדכוני פנדה, פינגווין ועדכונים אחרים משמעותיים של גוגל – זו ביצעה שינוי מהותי באופן שבו היא מתייחסת לקישורים וכיום איכות הקישורים יותר חשובה מהכמות שלהם. בתשובה לשאלה שלנו – הם עדיין חלק משמעותי מאוד בהליך הקידום האורגני.

קישורי נואו פולואו הם קישורים שגוגל לא סורקת אותם ולא מייחסת לכם חשיבות. על אף העדכון של גוגל ב2019 שהם מתייחסת לקישורים כאל המלצה בלבד, עדיין על פי גוגל אין להם כוח או השפעה על הקידום האורגני. לפחות לא באופן ישיר. קישורים מסוג זה הינם קישורים התורמים לבניית תמהיל קישורים טבעי. לכן, כאשר אתם בונים פרופיל קישורים לקידום האתר שלכם בגוגל, כדאי שרוב הקישורים שלכם יהיו דו פולואו אך כדאי להוסיף גם אחוז מסוים וקטן של קישורי נו פולואו – בשביל הטבעיות.

כדי לבחון איכות של אתר מסוים ממנו אנו רוצים לקשר נבדוק כמה דברים חשובים: האם מדובר באתר העוסק בתחום שלנו? או שלפחות יש לו קטגוריה העוסקת בתחום שלנו ממנה יצא הקישור? האם הקישור יצא מעמוד מרובה בקישורים אחרים? האם לאתר המקשר יש הרבה קישורים נכנסים משלו ונתוני אתר טובים? האם הקישור הנכנס מגיע ממאמר עם תוכן מקורי? האם לאתר המקשר יש גם טראפיק? וכו'

תמהיל קישורים טבעי הכוונה היא למבנה הקישורים הכללי של הקישורים הנכנסים לאתר. מכיוון שגוגל הייתה רוצה (בעולם מושלם) שאתרים יקבלו רק קישורים באופן טבעי, כלומר על ידי בעלי אתרים אחרים הממליצים על אתרים אחרים רק בגלל התוכן הטוב שלהם, הרי שהסברה הטובה ביותר לבניית קישורים לצרכי קידום היא באמצעות תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר. התמהיל עשוי להשתנות בין אתר אחד לאחר, בין תחום אחד לאחר ובין לקוח אחד לאחר והתקציב שלו למשאבים שהוא יכול להקצות לנושא. בגדול כדי לשלב מגוון סוגים של קישורים, לקשר למגוון עמודים באתר ולא רק לעמוד אחד, ולעשות זאת באופן טבעי – כלומר שאם האתר חדש לדוגמה לא יהיה הגיוני לשלוח אליו קישורים רבים במכה פתאום.

כמות הקישורים תלויה בתקציב שלכם להקצאת המשאבים ליצירת קישורים לאתר ובמקביל באסטרטגיית הקידום שלכם. על בניית פרופיל הקישורים שלכם להיראות טבעי ככל האפשר. כלומר שאם האתר שלכם הוא חדש ואין בו עדיין הרבה גולשים או עמודים מדורגים, כדאי יהיה לייצר לו כמות קישורים שהולכת ועולה באופן הדרגתי עם 5-10 קישורים בחודש ועם הזמן להתקדם.

שירות קניית קישורים יאפשר לכם לקנות קישור מספק על מנת לפרסם באתרים שלו מאמר עם קישור חוזר לאתר שלכם. העלות של קישור באיכות טובה עשוי לנוע בין 80 ל-250 שח בממוצע. תלוי באתר, באיכות שלו, בתחום, במחירי הספק ועוד. ישנם אתרים שהמחירים שלהם כמובן גבוהים יותר.

אתם צריכים להיזהר מפרסום באתרים שאינם טובים ומתאימים לקישורים. כמו כן לקנות מספקים אמינים בלבד, שלא ימחקו את הקישורים שקניתם אחרי זמן קצר מתוך מחשבה שאולי לא תעקבו אחרי זה. בנוסף, אינכם רוצים לקנות קישורים מאתרים זרים לקידום אתר ישראלי בעברית (ולהיפך). לבסוף, אתם לא רוצים לקנות חבילות מוגזמות של קישורים במחירים זולים כמו לשלם 100 שקל ולקבל 1,000 קישורים לאתר שלכם. זה לא הגיוני בשום צורה מלבד רובוטים שמפזרים קישורי ספאם מה שעשוי להפיל את האתר שלכם בגוגל.

ודאו שאתם לא מקשרים מאתרים פרוצים, מאתרים הנחשבים חוות קישורים (אתרים עם כמות מטורפת ולא ריאלית של קישורים), אתרים שאינם מאונדקסים בגוגל בשל ענישה, אתרים של ספקים בעייתיים שאינם מטפחים כראוי את האתרים שלהם, אינכם רוצים לקשר מפוטר או תפריט צדדי אלא באופן טבעי מתוך מאמר תוכן…

לצורך בניית תמהיל קישורים טבעי כדי יהיה לשלב בין קישורים לעמוד הבית לבין קישורים נכנסים לעמודים פנימיים באתר שלכם.

בגדול מומלץ לקשר לכל אתר שלכם מאתר אחד עם אותו IP. מתי מומלץ לקבל יותר מקישור אחד לאותו אתר? אם אתם חוששים שמא בעל האתר או מערכת אוטומטית שלו תמחק תוכן באתר המדובר שכולל את הקישורים שלכם (ולמעשה ימחק את הקישור). בנוסף אם אתם רוצים לגוון את תמהיל הקישורים זה רק טבעי שאתר שכבר המליץ עליכם פעם אחת יעשה זאת שוב.

בדרך כלל כדאי יהיה להוציא קישור מתוך מאמר או עמוד תוכן ולא קישורי ניווט (קישורים היוצאים מתפריטים). יש מקדמים המעדיפים להוציא קישור מהפסקה הראשונה או האחרונה של המאמר ויש כאלה המעדיפים מהאמצע. המיקום של הקישור יהיה בהתאם לאסטרטגיה שלכם.

שאלות ותשובות על בניית קישורים

צריך עוד עזרה?

אל תהסס לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף.

דברו איתנו עוד היום או השאירו פרטים ואנחנו נדבר איתכם, נייעץ ונעזור לכם!

Open chat
1
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.