האם קישורים חיצוניים עדיין עובדים?

 

קישורים חיצוניים הם קישורים המקשרים מרחבי האינטרנט לאתר שלנו. אלה חיוניים מאוד בכל הליך קידום אורגני ומסמנים לגוגל כי מדובר באתר מומלץ ששווה לשים אליו לב. ככל שהקישורים איכותיים וסמכותיים יותר, וכן רלוונטיים יותר כך ערך הקישור עולה בהתאם. יש כמובן מגוון פרמטרים המשפיעים על כוחו של הקישור וחשוב יהיה לעבוד עם ספק בניית קישורים מקצועי ומנוסה על מנת לבנות קישורים בצורה הטובה ביותר לקידום האתר שלכם ושל לקוחותיכם. 

מאז ועד היום – השינוי שעברו הקישורים בעיני גוגל:

בעבר, בואו נאמר בתחילת שנות ה2000 ואפילו בתחילת העשור הקודם, מקדמים ובעלי אתרים היו פועלים במרץ מדי יום להשגת כמה שיותר קישורים חיצוניים לאתרים על מנת לקדם אותם בגוגל. הם היו יוצרים אתרי תשתית ספאמיים רק ליצירת קישורים ומקשרים מרחבי האינטרנט מכל מקום אפשרי: פורומים, אינדקסים, אתרי מאמרים, אתרי נישה, מגזינים וכל מקום שאפשרי, לרבות אתרים שמאפשרים לפתוח חשבון או אתר בחינם ולהוציא ממנו קישור לאתר. בעבר גם לא היה חשוב אם הקישור יוצא מתפריט צדדי, מפוטר או מתוך תוכן בצורה טבעית יותר. קישור היה קישור ועל אף שהיו מדדים בודדים שבודקים את איכותו גוגל יותר ייחסה חשיבות לכמות הקישורים מאשר לאיכותם. מאז עדכוני פנדה ופינגווין הגדולים של גוגל – היא שינתה לחלוטין את האופן שבו היא בוחנת קישורים. כיום היא מתייחסת לקישורים חיצוניים בהתחשב קודם כל באיכות הקישור. 

איך מודדים איכות של קישור נכנס?

יש כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על איכות הקישור שיוצא מאתר מסוים לאתר שלכם:

  • רלוונטיות האתר המקשר – האם האתר המקשר הוא רלוונטי לאתר שלכם? לדוגמה קניית קישורים מאתרי אוכל יוכלו לסייע לכם לקידום בלוגים ואתרים הקשורים בנושאי אוכל וקולינריה כמו אתרי מתכונים, אתרים של שפים פרטיים, יועצי תזונה, חברות קייטרינג ועוד. 
  • מהיכן הקישור יוצא – האם הוא יוצא באופן טבעי מתוך מאמר תוכן באתר? או בצורה מאולצת מתוך תפריט צדדי או פוטר?
  • איכות האתר המקשר – ככל שהאתר המקשר איכותי יותר וסמכותי יותר בעיני גוגל כך גם הקישור ממנו (הנחשב כ"המלצה" יהיה יותר סמכותי). לדוגמה: קניית קישורים מאתרי טיולים לאתר תיירות למשל.
אנא דרגו את המידע
האם קישורים חיצוניים עובדים?
Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
תוכן עניינים
ניוזלייטר
הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל מידע עדכוני, חדשות, תובנות או מבצעים
מאמרים שעלו לאחרונה
Open chat
1
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.