הקריטריונים לקניית קישורים

יצירת קישורים לאתר היו מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מעבודתו של מקדם אורגני או בעל אתר המעוניין לקדם את האתר שלו בגוגל. לקישורים חשיבות מכרעת בסמכות והאמינות של אתר מסוים והם עוזרים לגוגל להבין כי מדובר באתר מומלץ שכדאי להציג בתוצאות הראשונות בגוגל. העניין עם קניית קישורים הוא שצריך לייצר קישורים בצורה טבעית ככל האפשר, בתדירות נכונה וללמוד מאילו אתרים כדאי לקשר. לדוגמה: קניית קישורים מאתרי אוכל לאתרי מתכונים, בלוגים בנושאי אוכל וכד' יכולים בהחלט להתאים, אולם אם תרצו להתאים אותם לאתר המשווק מוצרי מטבח למסעדות למשל תצטרכו להיות יצירתיים יותר ולקשר בין התוכן במאמר לנושא האוכל ולהפוך את הקישור לרלוונטי ואיכותי יותר. קישור מאתר של אינסטלטור או מדביר למשל לאתר בנושא אוכל עשוי להיות פחות רלוונטי. אז בואו נבחן כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על הרצון שלנו לקנות קישור מאתר מסוים.

הפרמטרים השונים שתצטרכו לבחון בקניית קישורים מאתר מסוים:

  • רלוונטיות – דיברנו על זה כאן למעלה ולכן לא נרחיב על כך פעם נוספת. אתם רוצים לקשר מאתר רלוונטי לאתר שלכם. קניית קישורים מאתרי טיולים למשל יכולה להתאים בכל הקשור לקידום אתרי תיירות, טיולים, נופשים, צימרים, חדרי אירוח ואפילו סוכנויות להשכרת רכבים לטיולים או חברות ביטוח המבטחות נסיעות לחו"ל.
  • איכות הדומיין המקשר – תוכלו להיעזר בכלים כמו AHREFS ואחרים לבדוק את מדד האיכות של דומיין מסוים. כל כלי שכזה עשוי להציג אותו באמצעות מדד אחר. AHREFS למשל מציג אותו בתור DR או DOMAIN RAITING אם תרצו. ציון גבוה יותר מעיד בדרך כלל על אתר איכותי ומטופח יותר.
  • כמות האתרים המקשרים – והאם מדובר בקישורי FOLLOW. 
  • מהיכן אתם מקשרים – האם האתר שאתם קונים ממנו קישור מוציא לכם קישור מתוך מאמר ובאופן טבעי או מתוך קישור בתפריט שלכם?
  • אנקור – מדד נוסף שיותר קשור להעדפות הקישור שלכם ופחות לאתר המקשר הוא האנקור. כלומר הביטוי ממנו אתם מוציאים קישור לאתר שלכם. חלק מהקישורים יהיו מתוך ביטוי מפתח ראשי לאותו עמוד מקודם, חלק יהיו מתוך משפט, חלק יהיו קישורים פתוחים וכו'. הרעיון הוא לשמור על טבעיות אך גם להציג לגוגל במה העמוד אליו מקשרים עוסק.
  • בדקו שאתם מקבלים קישור מסוג FOLLOW.

 לצד אלה יש כמובן פרמטרים נוספים אחרים שצריך לקחת בחשבון כמו שפת האתר המקשר, כמות הקישורים שיוצאים מאותו עמוד שמקשר אליכם, הסמכות של אותו עמוד מקשר ועוד.

אנא דרגו את המידע
הקריטריונים לקניית קישורים
Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
תוכן עניינים
ניוזלייטר
הירשם לניוזלטר שלנו כדי לקבל מידע עדכוני, חדשות, תובנות או מבצעים
מאמרים שעלו לאחרונה
Open chat
1
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.